Op pad met de Easy Rider - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Op pad met de Easy Rider - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Op pad met de Easy Rider

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

22 April 2009 | Australië, Kalbarri

Hoihoi,
Hier weer even een korte update.
Na 2 weken in Perth/Scarborough geweest te zijn zonder een baan te kunnen vinden, ben ik eindelijk weer op pad! Zaterdag hebben we besloten om verder te gaan reizen, we hebben nog 3 daagjes lekker op het strand van de zon genoten, en gisterochtend vroeg zijn we met de Easy Rider vertrokken! Dat is een hop on-hop of bus waar zo'n 25 mensen in kunnen en die rijd van Perth naar Broome in een paar dagen. Onderweg zijn er een paar activiteiten gepland die je vrijwillig kan doen. Ik ga helemaal tot Broome en dan verder naar Darwin, Roberth keert bij Exmouth al om helaas.
Om kwart over 7 smorgens zijn we gister op pad gegaan, leuk om weer een hoop andere mensen te ontmoeten! Het was vooral een lange busreis, zo'n 700 km naar de eerste stop, Kalbarri waar we vannacht overnacht hebben. Onderweg zijn we naar de Pinnacles Desert gegaan, een supergele zandvlakte waar overal limestone stenen uit de grond steken. Hoe dat ontstaan is zijn een paar verschillende theorien over, maar zoals gewoonlijk is de theorie van de aboriginals het leukste! Zij dachten dat er twee volken waren (ik ben de namen vergeten), die ruzie hadden omdat het ene volk veel vrouwen had, en het andere volk bijna niet. Er ontstond een oorlog tussen de twee volken, en van alle slachtoffers die gevallen waren is de ziel uit de grond naar boven gerezen, en daar had je de Pinnacles!

Nu zijn we dus in Kalbarri, een klein stadje (Maar toch een van de grootste aan de westkust!) waar we 3 nachten blijven. Vandaag hebben we mountainbikes gehuurd. We werden bij een Gorge afgezet en zijn 22 km door een heuvellandschap met zicht op de oceaan teruggefietst! Onderweg lekker op prachtige afgelegen stranden gelegen (en dolfijnen zien zwemmen) en mooie rotscreatries bekeken.
Voor morgen staat er (nog) niet zoveel op de planning, maar de dag erna stappen we weer op de bus, richting Exmouth!
Onderweg gaan we geloof ik dolfijnen kijken in Monkey mia, kunnen we snorkelen op het Ningaloo Reef en wie weet wat nog meer.. Jullie gaan het horen!

Liefs Alexandra

• 22 April 2009 - 10:02

Melis:

wat leuk dat jullie weer aan het rondreizen zijn!! helaas geen baan gevonden.. nu maar even extra gaan genieten dan! Kus!

• 22 April 2009 - 11:14

(t)Yvonne H:

hey meisje.... geen baan, dus reizen maar weer! wat je gelijk hebt. Voor je het weet zit je tijd er op.
    Morgen ga ik lekker mijn zusje ophalen van schiphol! Kijk er naar uit!
    veel plezier en een dike kus!

• 22 April 2009 - 11:39

Gerard En Marja:

Leuk dat jullie weer reizen! Wij ook, helaas een andere kant uit. Zijn nu in Melbourne, morgen in Nederland!
    Heel veel plezier, groetjes aan Roberth, dikke kus

• 22 April 2009 - 13:53

Inge:

hai alexandra, klinkt weer goed, geen baan dan gewoon reizen en zoveel mogelijk zien, veel plezier, groetjes inge

• 22 April 2009 - 15:22

Elodie:

Lieverd, geniet ervan! xxx

• 22 April 2009 - 17:42

Opa En Oma :

leuk weer wat van jou te lezen
    gaat het nu weer goed met de alergie die je had ?
    hoe moet het nu zonder Robert.
    morgen halen wij je moeder op schiphol .fijn haar weer te zien .
    en daarna kijken wij uit naar jou
    dikke kussen van ons

• 25 April 2009 - 17:30

Hans:

he meisje leuk om wat van jee lezen onwijs zeg lijkt me leuk wat je ziet en doet geniet lekker dit is iets wat niemand je ooit kan afnemen wat een ervaring

groet en liefs je ome hans