Ik ben thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Ik ben thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Ik ben thuis!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

08 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Ja als jullie schrikken van mijn titel, zijn jullie niet de enige die ik shockeer!
Voor degene die er niet bij waren: Gister zat mijn hele familie van mama's kant in een restaurant, toen ik ineens in een serveersterspakje met de voorgerechten aan kwam lopen! Ik stond voor mijn gevoel uren met die borden in mijn handen voordat ze doorhadden dat ik het Echt was! Iedereen was goed geshockeerd en heel erg blij volgens mij.. :) Ik was ook zeker ontzettend blij om iedereen weer te zien!
4 dagen geleden heb ik besloten om thuis te komen. Toen ik hoorde dat gisteravond mijn hele familie uit eten ging leek me dat een goed moment om ze te verassen! Dus ik heb mijn tickets omgegooid, zondagmiddag kwam ik op schiphol aan! De SCHAT van een Anne kwam mij ophalen van Schiphol (En je raad het al, ik kwam in de plenzende regen in Nederland aan!) en bracht me naar het restaurant. Daar ben ik via de achteringang naar binnen gegaan, me als serveerster omgekleed en iedereen dus verrast!
Daarna naar huis, en dat was raar!! In de auto viel het me op hoe lelijk Nederland eigenlijk toch echt is, en toen was het alsof ik in een historische kamer uit een ander leven kwam ofzo! Maar alles went snel.. )helaas misschien'
En dan vandaag stond ik te popelen om papa mooi te schrik van zijn leven te geven! Denkend dat hij een werkafspraak had kwam ie een restaurant inlopen waar ik zat. Hij stak ze hand al uit om zich voor te stellen en was ineens compleet geshockeerd!! Ook hij stond wel een minuut met grote ogen naar me te staren voor wat te zeggen! Dus ook dat was een supersucces en natuurlijk ook heeel erg leuk om weer te zien!

Dus,, mijn reis zit erop! Bizar! Het allerliefste was ik nog veel langer in Australie gebleven, maar daar had ik geen geld meer voor. Uit Thailand ben ik eerder weggegaan) na 3 dagen, omdat ik vol zat. Ik heb al die maanden zo ont-zet-tend veel gezien, en op gegeven moment ben je verzadigd. Dus dat is simpelweg de reden dat ik eerder thuiskwam!
Het is nu helaas tijd om een baantje te gaan vinden en de rest van de zomer te werken, maar om vrienden en familie weer te zien maakt een hoop goed!

Ik kijk absoluut op mijn reis terug als het meest fantastische wat ik ooit gedaan heb! Ik heb DUIZENDEN kilometers afgelegd (ik ga ooit een uitrekenen hoeveel precies) en zoals je je dus kan voorstellen, enorm veel gezien!
En toch is 7 maanden zo lang niet, je bent thuis en het is alsof je noiot bent weggeweest.
Ik ben gegaan van Sydney naar Cairns, Alice Springs naar Melbourne, Tasmanie en de Great Ocean Road. Daarna heel Nieuw Zeeland, weer terug naar Australie voor Perth naar Broome, 4 eilanden in Fiji, 2 weekjes terug in Goldcoast Australie, en nog 3 daagjes Thailand, in Bangkok en Chiang Mai. Maar dat is het belangrijkste niet.

De echte hoogtepunten van mijn reis die me altijd bij zullen blijven is de supersupersupertijd die ik met Anne heb gehad. Samen zijn we aan onze reis begonnen, het backpackersleven uitgevogeld, ontzettend veel mensen leren kennen, door irritaties heengekomen (waar ik echt veel van geleerd heb), elkaar opgepept in moeilijke tijden en vooral een fantastische tijd samen gehad. We hebben enorm met elkaar gelachen en dat Anne zondag als eerste voor me klaarstond bewijst maar wat een waardevolle vriendin ze is geworden!
Daarnaast was het natuurlijk het enorm bijzonder om 4 weken samen met mama rond te reizen! Weken of maandenlang reizen is echt anders dan een gewone vakantie, en er zijn niet veel mensen waar ik dat samen, maar toch op je eigen manier, mee zou kunnen doen. (Denk dat dat wel voor iedereen geldt) Met mama pakte dat bijna nog beter uit dan ik ooit had durven hopen. Met elkaar kunnen reizen betekent niet alleen maar leuke tijden hebben samen, maar juist ook samen zijn zonder elkaar in de weg te zitten en irritaties of kleine ruzies door te komen en ervan leren. En ik denk dat we dat heel goed gedaan hebben! Daarnaast ben ik gewoon uitermate trots dat we de kans hebben -genomen- om samen zoiets unieks mee te maken. Mensen zeggen vaak dat wij geluk hebben en zij zulke kansen niet krijgen, maar ik ben niet anders dan elke andere 19-jarige en mama niet anders dan elke werkende (super)moeder!, dus zulke kansen moet je gewoon zelf nemen!

En last but not least mijn tijd met Roberth!! Op dag 5 al leerden we elkaar kennen en na 2 maanden zijn we samen gaan reizen, min of meer tot het einde van mijn reis! Er is eigenlijk geen deel van mijn reis waar ik Roberth niet mee associeer, Australie is Roberth en Roberth is Australie! Dus het was raar om afscheid te nemen, dat was het einde van Australie en het einde van Roberth part one!
Begin oktober zit zijn reis erop en dan gaan we (om zijn woorden te citeren) verder met Part Two!!
Ik voel me echt zo gelukkig dat we elkaar ontmoet hebben en dus maandenlang samen hebben kunnen reizen!! Denk dat het aardig uniek is om samen met je vriend de andere kant van de wereld te ontdekken!
Verder geldt natuurlijk hetzelfde als met Anne en mama. Het reizen met Roberth was intensiever dan dat ik ooit met iemand contact heb gehad. We hadden weinig ruimte om rustig een relatie op te bouwen, van het een of het andere manier zaten we 24 uur per dag op elkaar. En dan is dit het resultaat!! Amazing!!

Als allerlaatste, voordat ik 3 kantjes volschrijf, is een van de mooie bijzondere dingen van mijn reis om zoveel mensen te leren kennen van overal over de wereld, verschillende kleuren, verschillende culturen. En er regelmatig achterkomen hoe mensen die je op het eerste moment maar niks lijken, bijzondere waardevolle persoonlijkheden kunnen zijn waar je het goed mee kan vinden! Heb echt veel geleerd van zulke ervaringen!
Zoals een jongen op Fiji ooit zei: Het reizen gaat er niet ALLEEN om om de tunnelvisie volgend maar zoveel mogelijk te zien, het gaat er ook grotendeels om de mensen die je leert kennen!

Nou dit was dan mijn laatste berichtje! Ik hoop jullie allemaal snel te zien om met iedereen up te daten (ookal lijkt het alsof ik nooit ben weggeweest!)

Bedankt voor al jullie lieve smsje, mailtjes en berichtjes toen ik weg was. Dat was echt heel waardevol!!
HEEL VEEL LIEFS!!

PS voor degenen die het nog niet weten, ik heb nu dus een ander nederlands nummer als dat ik had, mijn nummer is 0648637390


  • 08 Juni 2009 - 20:05

    Souraya:


    WAT een SUPERRR leuke verassing! Zin om heel snel weer bij te kletsen. Geniet van het thuis zijn lieverd (en denk maar even niet aan de regen ;-) )..
    Tot gauw!
    Dikke kus Souraya

  • 08 Juni 2009 - 20:13

    Daphne:

    Welkom thuis! Wat een leuke verrassing voor je familie! Hoop dat je snel weer kunt wennen aan Nederland en niet te veel heimwee krijgt!
    Kus xx

  • 08 Juni 2009 - 20:57

    Anita:

    Alexandra ! Wat super dat je weer thuis bent ! En wat een geweldige verassing hahaha, echt mooi. :D Als je weer een beetje gewend bent hier en al je familie etc je genoeg heeft doodgeknuffeld moet je maar es kijken of je een plekje voor mij vrij hebt. ;) Kusjes !!

  • 09 Juni 2009 - 05:28

    Kimberley:

    Nichiej, wat heb je ons toch allemaal verrast. Echt super! We gaan snel afspreken en kom je gezellig me huissie bekijken :D Kus

  • 09 Juni 2009 - 05:41

    Sandra:

    lieve alexandra
    welkom thuis.Je krijgt de hartelijke groeten ook van Nikki.Ik kom een keertje leren van jullie verhalen voor straks in nieuw zeeland maar voor nu heel veel plezier in dit druilerige kikkerlandje liefs

  • 09 Juni 2009 - 09:27

    Thijs:

    Lex!Al thuis. Wat een verassing idd;) Maar gezellie dat je weer back bent, moet maar eens snel al je foto's vergelijken met de mijne:P
    Kus

  • 09 Juni 2009 - 12:28

    Hans:

    heel gaaf dat je de familie zo hebt verrast.
    Fijn dat je weer gezond thuis bent en je terug kunt kijken op een geweldige reis.

    Groetjes aan een ieder
    je ome Hans

  • 09 Juni 2009 - 17:29

    Annie:

    Nou, nou, dat is zeker een shocking-verassing. Poeh . Geweldig. Welkom thuis. Hoop dat je nog lang kunt nagenieten Liefs uit kockengen . Annie Jos karlijn en jasmijn.

  • 09 Juni 2009 - 17:46

    HOLIDAYDANCERS:

    Welkom thuis ! X Ingrid en the Holiday meiden.

  • 10 Juni 2009 - 13:03

    Anne:

    Snik.. Kreeg prikkende ogen en een brok in mijn keel bij het lezen van je verhaal. Mooi geschreven en ik ik vind jou ook lief! Zie je snel, hopelijk vrijdag!
    X

  • 12 Juni 2009 - 10:43

    Oma En Opa :

    ook aL BEN JE NU NIET MEER ZOVER WEG IS IS HET toch weer leuk wat van je te lezen.
    hopelijk heb je het thuis ook erg fijn maar datje in de nabij je toekomstop kamers gaat wonen is heel verstandig je bent nu echt welvolwassen hoewel over levenservaring kan je nog maar kort zijn toch?

    lieve meidje gauw tot ziens dikke kus

  • 14 Juni 2009 - 18:17

    Inge:

    alexandra, wat een mooie mail als afsluiting en een geweldig idee om zo je familie te verassen.wij zijn net terug uit Afrika waar we anneloes bezocht hebben. groetjes aan allen liefs inge

  • 23 Juni 2009 - 09:50

    Edith Davelaar:

    Dag Alexandra,
    Ik heb een tijdje meegeleefd met je reis toen Marja mee reisde. Ik heb ook met mijn dochter drie weken samen in Thailand gereisd en dat was onvergetelijk. Je schrijft een prachtig eind aan je reisverhalen; ik heb dat met plezier gelezen. Het ga je goed! Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 23063

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: