Mijn eerste week alleen, in de Karijini Gorges!!!! - Reisverslag uit Broome, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Mijn eerste week alleen, in de Karijini Gorges!!!! - Reisverslag uit Broome, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week alleen, in de Karijini Gorges!!!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

11 Mei 2009 | Australië, Broome

Hoihoi,
Vorige week maandag moest Roberth en ik dan echt splitsen, hij nam de express bus naar Perth, en ik bleef nog 2 dagen in Coral Bay.
De eerste 2 dagen alleen waren ok, lekker naar het strand geweest, maar savonds was het toch wel heel alleen..
Maar woensdag begon mijn nieuwe trip!: van Coral Bay naar Broome!
Dus weer op de easyrider gestapt, ik kende 3 mensen en de rest was nieuw, maar dat was al erg snel supergezellig!
Net als de vorige keer zit ik me nu te bedenken wat we de eerste dag gedaan hebben, maar kan het me niet eens meer goed herinneren. In ieder geval reden we richting de bush bush! Savonds zijn we aangekomen in Karijini, waar we 2 nachten bleven. Zonder elektriciteit, we sliepen en grote tenten, en er was 1 douche voor 20 mensen. Laat staan dat er dus bereik voor me telefoon was! Een keuken was er ook niet, maar gelukkig een bbq dus elke avonds ging de barbie aan! De 2e dag zijn we naar de Gorges in Karijini gegaan, onwijs mooi, overal is de aarde rood, grote rode rotsen, watervallen, en lekker frisse natuurzwembaden! Die waren weliswaar ijskoud, maar na 1.5 week onder een zoute douche gedoucht te hebben en in Karijini zelf dus niet gedoucht te hebben, was het een verademing om in het schone water te springen!
Smorgens vroeg wilden we dus op weg naar de Gorge, maar toen bleken we een lekker band te hebben! Onze guide wist niet zo goed hoe ze dr handen uit moest steken maar gelukkig was er een jongen in de bus die de band kon verwisselen! En maar goed ook.. Want we hebben maar liefst 4 lekke banden gehad op onze tour! Daar sta je dan, midden in de bush bush met geen reserveband.. zonder telefoonbereik en met het dichstbijzijndse dorpje 100 km verderop!
De derde dag zijn we weer naar een Gorge geweest in Karijini, de Dales Gorge, en dit is werkelijk het mooiste wat ik oooooit gezien heb, en ik geloof niet dat er een mooiere gorge op aarde bestaat! Ik ga ook niet eens meer proberen het te beschrijven, zulke dingen moet je echt gewoon zelf zien! In ieder geval was het dus alleen maar genietne genieten genieten in Karijini, definitely 1 van de mooiste plekken in Australie!
Daarna zijn we dus weer de bus in gestapt voor een 2dagenlange reis naar Broome. Tussendoor geslapen op een echte Cattlestation, tussen de enorme spinnen! Kortom, het waren wat dagen Australie ten volle uit! (Zeg je dat zo?!)
2 dagen geleden kwamen we savonds dus in Broome aan, terug in de bewoonde wereld!! Ondertussen in die paar dagen een gezellige hechte groep geworden, dus de laatste 2 dagen trekken we ook met zijn allen op. Eerst gister naar een marktje geweest, waar ze overal Parels verkopen, dat is hier een grote industrie. En dan savonds.. Staircase to the moon!!!
Van April tot Oktober kan je dit 3 dagen per maand zien. Als de zon onder gaat is het eerst helemaal donker, ipv dat je de maan ziet. En dan komt langzaam de maan op, en die weerschijnt op het water en doordat het low tide is lijkt het of je in het water een trap naar de maan gevormd ziet. Ik had er al wat foto's van gezien, maar live was het echt prachtig!! Onwijs mooi en bijzonder hoe de maan opkwam. Heb er veel foto's van gemaakt! En met de 80x zoom zitten er wat mooie foto's bij!!

Vorige keer schreef ik dat ik eerder thuiskom, dus mijn planning is een beetje veranderd:
Vanavond vlieg ik naar Fiji, waar ik zo'n 10 dagen blijf. Dan vlieg ik terug naar de oostkust van Australie om nog 12 daagjes met Roberth door te brengen. Dan nog 3 weken Thaialnd en dan staat op 23 juni mijn vliegticket naar Amsterdam gepland!! Nog maar 6 weken dus..
Maaarr.. of ik echt de 23e naar huis kom moet ik nog maar zien, wil heeel graag nog naar Bali waar Roberth dan is, anders zien we elkaar niet voor 4.5 maand.
Maar als er iets veranderd horen jullie het natuurlijk!

Ik heb net wat nieuwe foto's upgeload, nog een paar van NZ, en de rest van Perth tot Broome. Dus als jullie nieuwschierig zijn naar de Staircase of the moon, check dan http://www.mijnalbum.nl/Album=C7CEJBQK !!

Hoor dat het in NL al lekker weer is voor terrasjes! Zijn jullie allemaal al van de zomer aan het genieten?

Dikke kus Alexandra


  • 11 Mei 2009 - 07:16

    Holidaydancers:

    Hey Alex,
    Hier alles goed. Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt daar far away from Holland. Geniet nog maar lekker van alles.
    Regel wel ook even op Fiji en evt. Bali wat optredens voor ons he'HAHA. Nou groetjes van alle Prof 1 Holidaydancers en Ingrid Kootkar

  • 11 Mei 2009 - 12:57

    Marja:

    He Alexandra,
    Leuk om zo weer foto's van Nieuw Zeeland te zien. Maar wat is Australië ook mooi! Die staircase to the moon slaat alles (niet te verwarren met 'onze' devils staircase, weet je nog!).
    Maarten komt hier zo eten (aspergetijd!), ga je daarna een uitgebreide mail sturen.
    Hele dikke kus!!

  • 11 Mei 2009 - 18:55

    Opa En Oma :

    wat een gezellig praatje met jou
    geniet maar fijn en wanneer je thuis komt horen wij nog wel eens
    kusje van ons

  • 11 Mei 2009 - 19:43

    (t) Yvonne H:

    Hoi Alexandra,

    Wat leuk dat je gisteren belde, toen alle vrouwen bij elkaar waren voor de high tea met oma.
    Zo waren we tenminste echt compleet!
    Als de zon hier schijnt genieten we ervan, maar zoals altijd verschilt dat per dag.

    lieve groetjes van (t) Yvonne

  • 12 Mei 2009 - 08:35

    Nanny:

    Hoi Alexandra, Wat leuk om weer wat van je te lezen. Hebben natuurlijk uitgebreid van je moeder alles gehoord en ik vond het erg leuk om je stem te horen afgel.zondag. Ga nog maar lekker naar Bali! Genieten! Liefs

  • 12 Mei 2009 - 10:50

    Anne:

    He moppie,
    Wat een leuk verhaal weer en wat stoer en fijn dat het alleen toch allemaal uiteindelijk hartstikke leuk is, ondanks dat ik me goed kan voorstellen dat je Roberth erg mist! Leuk dat je hem weer gaat zien bij de oostkust en ik raad je Bali zeker aan! het is zoooo mooi daar!! ;-) Ga nu je fotos bekijken en ik baal een beetje dat ik niet naar Karujini ben geweets:-( Veel plezier daar op Fiji en ik hoop je snel weer te spreken.. Dikke knuffel en kus van mij! Anne

  • 12 Mei 2009 - 16:56

    Sandra:

    wat een prachtige fotos en een prachtig verhaal.Ik ben nu hard aan het klussen want ik ga verhuizen .Nikki komt thuis op een andere plek als toen ze vertrok,gek he.Ik verheug me op mijn reis met Nikki want ook al zal het maar een gedeelte zijn van wat jij gezien hebt,het lijkt me nu al prachtig.Meisje geniet er nog volop van want dit is een belevenis die je niet snel zult vergeten.liefs sandra

  • 13 Mei 2009 - 10:46

    Inge:

    je geniet weer volop van het reizen zo te horen, nu kan het allemaal nog en de terrasjes in nederland zijn heel gewoon hoor... liefs inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 23072

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: