De grootste 'vis' in de zee!! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu De grootste 'vis' in de zee!! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

De grootste 'vis' in de zee!!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

30 April 2009 | Australië, Kalbarri

Hoihoi,
Het is een alweer een week (denk ik?) dat ik geschreven heb, en we hebben suuuuperweek gehad!!
In Kalbarri zijn we na 3 dagen dus weer op de Easyrider gestapt, nieuwe mensen wat erg gezellig was! De busuren vlogen voorbij met Triviant Pursuit, ik zie ik zie wat jij niet ziet, en andere reisspelletjes..
De eerste dag gingen we op weg naar Denham. Onderweg zijn we bij een paar praaaaaachtige georges geweest, onder andere z-bendgeorge was super super mooi. Voor de rest ben ik alweer vergeten wat we die dag nog bezocht hebben (schiet natuurlijk te binnen als ik internet afsluit) maar het lijkt alweer zo lang geleden!
Savonds dus in Denham overnacht, en de volgende morgen vroeg op weg naar Coral Bay, ook weer een volle dag reizen want de afstanden hier zijn enorm! En hoe hoger we gaan hoe heter het word.. dus dat is wel even wennen na het 'koude' Nieuw Zeeland! Op weg naar Coral Bay zijn we in Monkey Mia geweest. Misschien dat jullie er weleens van gehoord hebben, hier is het in ieder geval heel bekend! Elke dag komen hier 'wilde' dolfijnen in de baai die ze dan een 'snack' voeren, maar ze worden nooit aangeraakd en je kan er dus ook niet met ze zwemmen. Ik vond het een beetje tegenvallen, had er ten eerste al veel van verwacht omdat het zo'n grote naam heeft, maar het viel vooral tegen omdat ik ondertussen al zo veel wilde dolfijnen gezien heb die in het water spelen en door de lucht springen.. In Monkey Mia deden ze niks, behalve wachten op hun eten.. want er werd gezegd dat ze alleen een snack gevoerd werden maar een half uur later toen er nieuwe mensen waren werden ze alweer gevoerd..
Savonds dus in Coral Bay aangekomen, waar we 3 nachten gebleven zijn. Veel opgetrokken met mensen uit de bus, lekker naar het strand geweest dat om de hoek lag (waar we echte wilde dolfijnen zagen!), met superhelder water!! We hadden besloten om de 2e dag te gaan snorkelen maar toen was het helaas wat minder weer dus daar hebben we vanaf gezien..
Dinsdag zijn we naar Exmouth gegaan, toen we hier aankwamen twijfelden we zelfs nog of we meteen weer zouden omkeren naar Coral Bay omdat het leek of er niks te doen was, maar dat hebben we gelukkig niet gedaan!!
We hebben hier echt een supertijd. Gister hebben we met 3 andere mensen een dagje een auto gehuurd. We zijn naar 3 vershcillende stranden geweest en gesnorkeld. Het koraal was niet zo bijzonder, maar er waren superveel mooie vissen. Roberth zag zelfs een rog van zo'n 1.5 meter wijd en langer dan hemzelf! Al met al een heerlijk dagje, alhoewel de hitte dus nog wel even wennen is!
En dan vandaag.. we hadden heel lang getwijfeld omdat het een dure excursie was maar we hebben het toch gedaan.. GEZWOMMEN MET DE WHALESHARKS!! Ik weet niet hoe ze in het nederlands heetten dus ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel.. Ze kunnen meestal zo'n 7 meter worden, en ik ga zae jullie heel snel op foto laten zien hoop ik.. echt prachtige beesten, superindrukwekkend en het geeft zo'n kalm gevoel als je een paar meter van zo'n enorm beest afzwemt!! Het is trouwens de grootste vis in de zee.. Wij hebben 4 verschillende soorten gezien, de langste ruim 5 meter.. dit was echt een van de gaafste dingen om oiot mee te maken!!
Voorderest zou ik morgen gaan duiken in 1 van de 10 mooiste duikplekken ter wereld.. de navy pier in Exmouth.. maar heb superlast van me oren van het snorkelen alleen al dus ben bang dat ik het moet cancellen :( Echt een teleurstelling..
Moet nu afsluiten want het gaat sluiten hier.. Maar!! Surprise surprise (hoop ik dan!!): Ik kom eerder thuis!!
Zit in enorme geldnood en het klinkt raar.. maar je raakt verwend van elke dag mooie dingen zien, niet alles is meer zo indrukwekkend terwijl het dat wel zou moeten zijn..
Dus ik heb mijn reis iets ingekort, zal er volgende keer wel iets meer over vertellen, maar 23 juni kom ik als het goed is thuis!
Kijk er een beetje naar uit, maar ga eerst nog supersupersuper genieten van de komende 8 weken!!
Veel liefs!

  • 01 Mei 2009 - 07:40

    Opa En Oma :

    wat fijn alexandra dat je zo enthousiast schrijft over alles wat je zo al beleefd.
    geniet maar volledig want ik begrijp het is misschien eerder voorbij dan je het weet
    wat zal jij veel te vertellen hebben als je terug bent.
    we zien je wel weer graag gauw thuis komen maar breek het niet te gauw af hoor .
    lieve groewten en dikke kus van je opa en oma

  • 01 Mei 2009 - 07:49

    Elodie:

    Ik ben stiekem wel blij dat je eerder thuis komt! Wat staat er op je planning voor de aankomende tijd? We mailen!

    Liefs en dikke kussen

  • 03 Mei 2009 - 04:30

    Lotte Bosman:

    Lieve Lex!

    Jij gezwommen met de grootste vis uit zee!? Dat had je me in Italie niet hoeven vertellen want ik had gelachen. Wat super vet! Maar wat een verrassing dat je eerder huis komt. Ik dacht zelfs even dat ik jou van Schiphol zou halen ipv jij mij. Ik zit op dit moment achter de computer in mijn hostel in Peru! Vandaag naar Machu Picchu geweest. Onbeschrijflijk! Morgen lekker shoppen, maandag Cusco en dinsdag weer richting Bolivia.

    Dikke kus Lieverd en geniet nog even!

  • 03 Mei 2009 - 08:16

    Inge:

    hai alexandra, je hebt weer heel veel moois gezien, geniet ervan , de tijd vliegt voorbij, liefs inge

  • 03 Mei 2009 - 10:48

    (t) Yvonne H:

    Hey meisje,

    jij was toch al bang van een spinnetje.... en dat zwemt nu tussen de walvissen? Waar zo'n reisje al niet goed voor is.
    Onze reis naar tunesie zit er al weer op (was ook leuk, maar zijn niet veel verder dan het strand gekomen) HELAAS geen dolfijnen gezien dit keer! jammer voor jou...maar fijn voor ons om je al weer in juni te ontmoeten.

    liefs (t) Yvonne

  • 03 Mei 2009 - 11:50

    Hans:

    He alexandra, leuk je verhalen ben ook best wel een beetje jaloers op je onwijs gaaf lijkt het me wat een ervaring zeg.
    Ben dan ook erg benieuwd naar je foto's en je verhalen geniet de resterende weken nog maar flink.

    Groetjes en een dikke kus je Ome hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kalbarri

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 23058

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: