(eerste) dag Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu (eerste) dag Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

(eerste) dag Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hé, hier Marja. Na een prima vlucht van 25 uur met tussenstops in London en Singapore eindelijk in Sydney! Wat heerlijk om Alexandra te kunnen omhelzen! Toen ik na 5 minuten opkeek, bleek dat we al die tijd gefilmd waren. Wie doet zoiets!? Het bleek Roberth, met opdracht van Alexandra om alles op de gevoelige plaat vast te leggen. Wat toen? Keuze tussen even slapen in het appartement en Sydney in. Jullie kennen me: slapen vind ik zonde van mijn tijd, dus met de metro naar Central Sydney, broodje gekocht en in het park ontbeten. 25 graden, bloedheet. Daarna gelopen, gelopen, gelopen. Via een cathedraal naar de botanische tuinen. Giga veel vleermuizen boven m'n hoofd, prachtige kleuren en geuren en door het park naar het Opera House. Hoef ik vast niet meer te beschrijven! en langs het water (Roberth vertelde dat hij daar was tijdens oud en nieuw: altijd te zien in Ned op tv)naar de bekende Harbour Bridge. Prachtig. Later door naar Pancake on the Rocks. Om 10 uur 's ochtends aan de pannekoeken. Nou ja, ik was toch al helemaal de weg kwijt door de jetlag (10 uur tijdverschil. Even een flash back: in het vliegtuig van Londen naar Singapore kregen we tijdens de vlucht van 12 uur dinner, daarna licht uit en daarna breakfast. Vervolgens overstap van een uur en toen, tijdens een vlucht van 7 uur, weer: dinner, licht uit en breakfast. Moesten ineens 10 uur overbruggen. Belachelijk: je kunt je geest dit nog wijsmaken, maar je lichaam echt niet.)
Terug naar Sydney. Na de pancakes hebben we de ferry genomen naar Darling Harbour. Dus over het water langs het Opera House en onder de Harbour Bridge door naar de wijk waarachter het appartement van Alexandra en Roberth lag. Deze dag vooral een indruk gekregen van Sydney. Na een prima vlucht van Sydney naar Auckland midden in de nacht op zoek naar de shuttle bus en ons hostel. Eerst ruziezoekende mensen voor ons bij de receptie en daarna bleek dat de reservering daar niet bekend was (vermoedelijk is er nog een ander Base Hostel in Auckland!), maar goed, deze vriendelijke man vond nog een plekje op een 8 persoons kamer. Nieuw voor mij. Om twee uur 's nachts, liggen er al 6 mensen te slapen, kamer pikkedonker. Alles maar op de tast gedaan. Volgende ochtend ontdekte ik dat ik me, 20 cm NAAST het trapje omhoog had gehesen naar het bovenbed. Heerlijk geslapen. Ik het ochtendmens: werd wakker toen het personeel stofzuigend binnenkwam en alle 7 andere bedden, inclusief die van Alexandra, leeg bleken te zijn! Om half 1 aan het ontbijt!!! Ja, Timo, ik zal er nooit meer vreemd van opkijken dat dit kan! Ons ontbijtje heeft denk ik drie uur geduurd, alleen maar gekletst en gekletst en gekletst. Was gisteren toch anders met Roberth erbij en de hele dag in het Engels. Wat vertrouwd om het met Alexandra weer over van alles en nog wat te hebben. Zit nu in het internetcafé in het hostel. Vreemd idee dat jullie nu allemaal slapen. Precies 12 uur verschil. Echt het andere eind van de wereld. Heb verder nog niet veel te vertellen, vooral nog wat dizzy. Benauwd warm hier met regen. Vanavond gaan we koken in het hostel, wil dat ook wel eens meemaken. Morgen pikken we onze camper op. Kisses, Marja, Alexandra

  • 20 Februari 2009 - 05:28

    (z)yvonne:

    Even gauw je berichtje gelezen voor school.
    LEkker he dat je weer bij haar bent, dat ze weer weer vast kan houden! geniet ervan. ik ga mijn engelenpak aantrekken en carnaval vieren.

    kus

  • 20 Februari 2009 - 06:58

    Jan Korff De Gidts:

    Wat een pracht verhaal, down uner, marja, om nooit te vergeten.

    Veel plezier,

    jan

  • 20 Februari 2009 - 07:38

    Hilma:

    Hoi Marja en Alexandra,
    Wat heerlijk he dat jullie weer bij elkaar zijn.Geniet er van met z'n tweetjes.Lekker samen dingen beleven!
    Liefs Hilma en Souraya

  • 20 Februari 2009 - 08:40

    Lies:

    Hoi!!!
    Wat een topervaring lijkt me zo'n reis. geef Alexandra een kus van mij!
    Jij zult dus zo wel naar je mandje gaan!Ik ga zo naar de paardjes. Handschoenen, niet vergeten want er valt sneeuw...
    Wist je al dat de hondjes geboren zijn? Zes stuks, echt schattig!
    Ik vond Didi of Jeannet wel een leuke naam, maar als het aan de anderen ligt gaat dat het niet worden.
    Rust goed uit en...geniet! Dikke knuffel,
    Lies

  • 20 Februari 2009 - 09:06

    Frank En Nanny:

    Hoi Marja en Alexandra, Wat geweldig om te lezen dat jullie het zo leuk hebben. Wat een tocht is het toch om daar te komen! Wij denken hier heel veel aan jullie. Geniet ontzettend hiervan.
    Liefs van ons allemaal

  • 20 Februari 2009 - 09:19

    Timo:

    Marja!

    wat gaaf! gelukkig veilig aangekomen, ik ben goed bezig ga op mijn vrije ochtend al om 11 uur ontbijten! er zit progressie in!wat een drukte krijg iedere dag een ander verhaal uit een ander werelddeel maar vervelen doet het zeker niet!geniet er van en geef lex een kus van me.
    chua X Timo

  • 20 Februari 2009 - 10:58

    Pa En Ma :

    wat een opluchting ,eindelijk te weten dat je goed bij Alexandra bent gearriveerd.
    Wij hoeven niet te zeggen geniet van elkaar want dat doen jullie zeker .
    Je had al heel wat te vertellen Marja ,maar we kijken nu al weer uit naar je volgende belevenissen.
    Lieve Marja en Alexandra een heel fijne tijd daar ,en van afstand een dikke kus van ons beiden .
    hier verder alles oke .


  • 20 Februari 2009 - 12:05

    Sandra:

    goed te horen dat alles lekker is verlopen.Bij Nikki ook maar misschien heb je dat al gelezen.Veelplezier jullie allebei.als ik dat zo lees kan ik niet wachten tot het augusus is.Ik heb nu al zin.Het duurt nog even maar zodra je toch bent Marja moeten we wel een hele dag naar de sauna want ik wil alles maar dan ook alles weten.liefs voor allebei xxsan

  • 20 Februari 2009 - 13:58

    Richard:

    Hoi Marja,

    Ken het gevoel van lang reizen en toch vol zitten met energie.
    Veel plezier in het mooie Nieuw Zeeland.

  • 20 Februari 2009 - 19:57

    Gerard:

    Ha Lief en Alexandra, wat mooi voor jullie om elkaar zo weer te zien en met elkaar te genieten. Mooie reis wens ik jullie in een hopenlijk vlooienvrij campertje. Alexandra, 6 weken in een camper scoort hoge ogen bij de vereniging!! Bericht van de voorzitter volgt snel.Geniet ervan en allebei heel veel liefs.

  • 21 Februari 2009 - 09:23

    Souraya:

    Leuk om te lezen :D Wat fijn dat jullie nu samen zijn. Geniet ervan en een dikke knuffel voor jullie!!! (L)

  • 21 Februari 2009 - 21:48

    Annelies:

    Hello ladies, rappig net naar Lotte in Bolivia geschreven en nu naar jullie in Australie, wat is de wereld toch klein geworden, hoewel na jouw lange reis??? Gaat alles goed Marja, ben je al een beetje van je Jetlag af. Het lijkt mij wel een belevenis dat je zolang niets hoeft gewoon de dag laten komen zoals hij komt, super. Ik hoop dat jullie een geweldige tijd hebben samen. Wij hebben nu ook vakantie en morgen ga ik naar Fuertaventura, hola...
    Heb er zin in. Tot de volgende keer bye mates see you,just behave and be good yoy hear...!
    Dikke kus Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 23071

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: