Melbourne en Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Melbourne en Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Melbourne en Tasmanie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

01 Februari 2009 | Australië, Sydney

Wouw, het is alweer 24 dagen geleden dat ik mijn laatste berichtje plaatste. Tijd vliegt! Ben sindsdien alweer in Melbourne en Tasmanie geweest, en ben net gister weer aangekomen in Sydney dus zal jullie weer op de hoogte brengen van mijn verhalen!
De eerste 5 dagen in Melbourne heb ik niet veel bijzonders meegemaakt, stond meer in het teken van afscheid nemen van Anne (Ik heb doei gezegd en daarna ben ik snel het hostel ingegaan en heb ik Jeroen gebeld om vervolgens heeel hard uit te huilen, dat wist ze nog niet dus bij deze Anne!) en het was natuurlijk even wennen met een nieuwe reisgenoot! De eerste dagen hebben we vooral lekker gechilld, de stad verkennen, leuke stad Melbourne! Maar na 5 dagen hadden we dat wel gehad en toen hebben we voor 6 dagen een camper gehuurd, onze eigen echte chubbyvan met Dirty Sanchez erop! In 6 dagen zijn we de Great Ocean Road afgereden, echt prachtig!! Hadden er wel 2 weken over kunnen doen. Opnieuw de mooiste en leegste stranden gezien, watervallen bezocht, mooie natuurwandelingen gemaakt, de 12 apostelen gezien en nog veel meer mooie natuurscheppingen! De eerste nacht zijn we gaan wildparkeren, we dachten dat het op de plek waar wij stonden toegestaan was, maar de volgende ochtend werden we wakker van een ranger die op onze deur klopte om ons op de vroege morgen met een boete van 125 dollar te verassen! De rest van de nachten zijn we maar op campings gaan staan, superknus, het lijkt wel of iedereen in zijn vrolijkste bui is wanneer ze op de camping staan, en terwijl je naar de wc's of douches loopt snuif je overal heerlijke bbq geuren op, kreeg weer allerlei leuke jeugdherinneringen! Verder kookte Roberth elke avond een uitgebreide maaltijd voor me, dus de noodlesoep tijden zijn dan eindelijk voorbij! Het kon niet veel langer duren of ik had scheurbuik gekregen denk ik!;)
Behalve dat het allemaal heel erg leuk en mooi was braken ook de eerste discussies met mijn nieuwe reisgenoot aan. Meneer is nogal koppig en beweerd zelfs dat ik koppiger ben (daar heb je het al!) dus dit is een mooi voorbeeld van onze discussies:
*Roberth waar moet ik heen?
~Weet ik niet, jij rijd dus jij kijkt op de kaart!
*Nee ik rij dus jij kijkt op de kaart
~Als je wil rijden moet je ook weten waar je heen moet dus je moet zelf op de kaart kijken
*Ik ga niet op de kaart kijken alleen maar omdat jij perse wil dat ik op de kaart kijk,
~Als jij weigert op de kaart te kijken dan weiger ik jou te vertellen waar je heen moet rijden
(we hadden afgesproken dat als de 1 rijd de ander op de kaart kijkt) zo ging dat dan regelmatig nog lange tijd door in de camper, dus saai was het in ieder geval nooit!
Daarna zijn we nog 3 daagjes in Melbourne gebleven, naar de film SevenPounds geweest, heel erg goed! Ennn jaja, toen eindelijk naar de Australian Open geweest! Overdag hadden we tickets voor de RodLaver arena, savonds voor de Hisense arena. Echt een topdag, de eerste wedstrijd die we gezien hebben was Serena Williams tegen Mauresmo! De rest van de dag nog 4 andere goeie wedsrijden gezien, oa Tsonga, Andy Murrey, echt een topdag.
Daarna zijn we naar Tasmanie vertrokken, 2 dagen lang elk restaurant en cafe afgelopen voor werk in Hobart, ontelbaar veel fruitplantages en wijngaarden gebeld, maar iedereen had al zijn werkers al, dus toen moesten we ons ticket naar Sydney boeken, om hier werk te vinden. In Tasmanie zijn we nog 3 dagen gebleven, een auto gehuurd en lekker rondgereden langs de oostkust. Onder andere in Bay of Fire geweest, deze plek is door Lonely Planet als mooiste plek op aarde in 2009 of zoiets, uitgeroepen, dus dat was zeker de moeite waard! Verder een middag een canoe gehuurd en over de zee gecanoed, en nu moet ik het heel snel afmaken want mijn internet is op! Nu zijn we terug in Sydney, en gaan nu surfen! DOEI!!

  • 01 Februari 2009 - 01:24

    Steven:

    Moooooooooiii

    lekker bezig! Have fun

    X

  • 01 Februari 2009 - 08:37

    Maaike:

    Hey alexan, Echt super gaaf om dit steeds te lezen. We missen je heel erg en denken vaak aan hoe je het hebt. We hoeven ons dus geen zorgen te maken begrijp ik net! Over een paar dagen is je moeder er al! Maak heeel veelm plezier en geniet er maar lekker van,

    Liefs Je nichtje

  • 01 Februari 2009 - 09:07

    Marja:

    Koppig?! Hoe kan hij het denken!
    Jammer dat je maar zo kort in Tasmanië was. Hoop dat je in Sydney wel wat vindt. Morgen skypen? Geniet! Dikke kussen

  • 01 Februari 2009 - 09:19

    Souraya:

    Jaa dat was idd een tijdje geleden. Vind het echt geweldig wat je allemaal doet, wat een levenservaring! Mooi schat, geniet ervan,

    Dikke kus (L)

  • 01 Februari 2009 - 09:43

    Lotte Bosman:

    Heej Meis,

    bedankt voor je super lieve mailtje! Ik heb er erg om gelachen. Succes met het zoeken van een baantje en ik mail je nog even voor ik vertrek.

    Dikke kus Lieverd!

  • 01 Februari 2009 - 10:38

    (t) Yvonne H:

    Hey Alexandra,
    fijn om weer wat van je te horen! Leuk die discussies van jullie, kan me er best iets bij voorstellen! (sorry)
    wat gaat de tijd anders snel he. nu komt je moeder ook al bijna, maak er een geweldige tijd van! Zij heeft er iig vreselijk veel zin in.
    dikke kus!

  • 01 Februari 2009 - 11:11

    Charlotte:

    prachtige verhalen allemaal,maar wil ze wel eindelijk is horen via jou echte stem:d oftewel: wanneer gaan we nou eindelijk is skypen:P

    kus

  • 01 Februari 2009 - 15:38

    Evelien Zoetelief:

    Heeeey Alex!!

    Ik dacht ik reageer even een keertje!!! Ik lees dat je het heel erg naar je zin hebt:) moooi!!!
    Mooi dat Melbourne leuk was! Mijn nichtje vertrekt dinsdag naar Melbourne om daar te gaan studeren:) Dus als je nog tips hebt;)!! Met dansen gaat alles goed... wel veel gebeurd maar dat hoor je allemaal nog wel;) Heeel veel plezier nog!!

  • 02 Februari 2009 - 04:32

    Anne:

    Hee lieve Alexandra! Dat wist ik echt niet!!! :( Baalde laatst ook zo dat we niet even relaxed konden bellen! Zit momenteel bij mijn tante in Blenheim (Zuider eiland) en kan hier niet op skype! Maar hopelijk zie en spreek ik je gauw weer, heb ook zo veel te vertellen!! Heb je mijn blog en foto site al gezien? Het is hier prachtig, je gaat het helemaal geweldig vinden! Geen saaie wandelingen: kei harde crossings van 19 kilometer (Tangoriro Crossing, echt een aanrader). Moet veel aan je denken! Geniet van de laatste dagen met je nieuwe reismaatje. Doe Roberth de groetjes van me! Wanneer kom je ook deze kant op? Voor die tijd zeker even skypen ofzo hoor! lieve knuffel veel liefs en een kus!
    Anne

  • 02 Februari 2009 - 09:16

    Opa En Oma :

    ik kan mij in denken dat je het even moeilijkk had toen Anne weg ging . maar Alexandra een keer goed uithuilen daarna is ook wel eens goed ,het zal ook niet dat alleen geweest
    zijn .
    ik denk dat je even opa en oma miste .
    Klopt dat?
    wij hebben nog niet gehuild maar vinden ook wel dat je erg ver weg bent en voor zo lange tijd .
    pas goed op je zelf .
    liefs opa en oma

  • 02 Februari 2009 - 19:36

    Jos:

    Hee Alexadra je zei het van de week nog in je sms je dat het hoog tijd werd om weer eens wat te schrijven op de side.Weer een leuk verhaal alleen de prent was niet zo grappig ( ach mama even lief aan kijkken )hier gaat alles goed wel even wennen met het nieuwe computter systeem werkt nog niet 100 % maar komt vast wel goed.Groetjes en we horen elkaar welweer. Jos X

  • 03 Februari 2009 - 09:04

    Thijs:

    Eindelijk horen we weer iets van je. Net m'n tentamenperiode achter de rug. Heb al 2 voldoendes binnen, nog 2 onbekend. Wild kamperen is zeker geen goed plan, heb ik ook heel vaak gedaan.
    Surf's up!Kus

  • 06 Februari 2009 - 12:53

    Nanny:

    Hoi Meisje, Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Wat een geweldigen ervaringen doe jij toch op. We hebben je al proberen te bellen, maar je zat (hoorden wij later) in het vliegtuig. We proberen het nog.
    Groeten Frank, Nanny en kids

  • 12 Februari 2009 - 09:23

    Johan De Kruijf:

    Hallo Alexandra ik wil ook even reageren
    Teneerste vind ik je verhalen leuk om te lezen
    Ook al ga ik nu met pensioen ik blijf je toch volgen.
    Trouwens leuke foto,s
    Nog heel veel avontuurlijk plezier.
    Johan

  • 15 Februari 2009 - 20:59

    Koos Vriend:

    Hallo Alexandra,via je moeder ben ik op je site terechtgekomen (werk zeer regelmatig met Marja) en ben helemaal verliefd op Australie. Ik wens je nog een goede reis en straks ook heel veel reisplezier met je moeder Marja. Groetjes Koos.

  • 18 Februari 2009 - 18:19

    Edith Davelaar:

    Hallo Alexandra, ik schrijf een groet aan Marja:
    Als je dit leest Marja ben je down-under gearriveerd. Ik ga je reisverhalen volgen: heeeel veel plezier en prachtige tochten in de roze camper!
    Groet van Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 23056

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: