Blue flowered camper! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Blue flowered camper! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Blue flowered camper!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

24 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Waar was ik gebleven? De camper! Na het nodige administratieve gedoe rijden we Auckland uit. Nou we, Alexandra rijdt en ik zit ernaast. Wel zo safe, omdat ik nog niet eerder links heb gereden en zij wel (met nog geen jaar rijbewijs!). Kabeltje gehaald om onze MP3 aan te sluiten op de radio van de camper en daar gaan we: Naar het noorden in onze blue flowered camper met onze eigen muziek! We rijden tot aan Whangarei en vinden daar een mooie camping. Op elke camping is een keuken, waar je je gaststel met alle andere campinggasten kunt delen. Kun je nog eens op andere gedachten komen dan de pasta en tonijn waar Alexandra drie maanden op geleefd heeft. O nee, de eerste twee maanden (zonder Roberth) was het noodlesoupe.
De volgende dag wordt een heerlijke dag. We hebben beiden één dag nodig gehad om afscheid te nemen en om aan elkaar te wennen, maar nu is het weer als vanouds. We doen de wandelschoenen aan en maken een mooie wandeling bij de Whangarei Falls. Aan het begin zien we nog wat mensen, maar op den duur helemaal niemand meer. De waarschuwingen voor slangen nemen we voor kennisgeving aan. De natuur doet ook wel denken aan de Franse Pyreneeën. We vervolgen onze weg naar Paihia. Je kunt nog noordelijker naar Cape Reinga, maar zover gaan we niet.
De volgende dag: een boottocht door de Bay of Islands, een eilandengroep van 144 eilanden. Als we twee uur op de boot zitten, zien we ze: heel veel dolfijnen. Echt bijna tegen de boot aan. Helaas mogen we vandaag niet met de dolfijnen zwemmen, omdat er jonge dolfijntjes bij zijn. Tijdens de lunch doen Alexandra en ik een snorkelpoging, maar door de stroming is het heel wazig onder water. Vervolgens naar de 'hole in the rock', een uitgesleten deel in de rots, waar we met onze boot doorheen kunnen. Dan horen we bericht dat er twee walvissen zijn gesignaleerd. We moeten maar naar ze uitkijken, maar helaas!
Vervolgens nog een choco en yahtzee in 'the hottest bar in town' en deze dag zit erop.
Marja

• 24 Februari 2009 - 04:54

Sandra:

Hoi Marja en Alexandra,

Ontzettend leuk jullie avonturen zo te volgen.Ik ben wel een tikkie jaloers op jullie maar ik moet niet zeuren augustus is dichterbijdan ooit.haha
    Je schreef het al het is even aftasten en dan is het weer als vanouds.Ik ben heel benieuwd naar de andere reisverhalen.have a lots of fun and we back home love you both sandra

• 24 Februari 2009 - 06:19

Inge:

wat een heeerlijk leven hebben jullie daar. veel plezier, liefs inge

• 24 Februari 2009 - 06:51

Yvonne:

Ha dames,

Geweldig te lezen. Ik zit hier weer (wel na een superveelsneeuwwintersport) weer achter m'n bureau. Maar ja verschil moet er zijn. Heel veel plezier daar samen.
    Lfs
    Yvonne

• 24 Februari 2009 - 10:27

Floor:

Hee Marja en Alexandra,
    Super leuk om jullie verhalen te lezen! Wij zijn net terug van de wintersport, was ook erg leuk! Heel veel plezier nog daar en ik wacht op de volgende verhalen!

Liefs Floor

• 24 Februari 2009 - 10:28

Floor:

Hee Marja en Alexandra,

Liefs Floor

• 24 Februari 2009 - 13:46

Anita:

Wat leuk om te lezen hoe jullie het hebben daar met zn twee-en ! Moet wel heel fijn zijn om eindelijk weer samen te zijn na zo'n lange tijd ! Veel plezier ! En leuk al die nieuwe foto's btw ! xx

• 24 Februari 2009 - 19:28

Jos:

Leuk Alexandra dat mams weer bij je is samen gezellig rond rijzen ik ben jaloers op je hoor.Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en ben al weer benieuwd na het volgende verhaal.Ik wens jou en mams hele fijne dagen toe.Groetjes Jos x

• 25 Februari 2009 - 13:55

Annie:

He daar wereldreizigers. Ik heb de site gelukkig weer zodat ik jullie kan volgen.'t Is hier maar saai. een nieuwtje: We hebben een heel lief ondeugend jong konijntje opgenomen in ons gezin. En ze heet Skippy, want ze springt als een kangoeroe uit Australie.Dat is bij jullie om de hoek. Liefs Annie

• 25 Februari 2009 - 15:49

Lotte Bosman:

Wat een onwijs mooie verhalen allemaal! Leuk om te horen dat er ook aan de andere kant van de wereld Yahtzee gespeeld wordt! Wij vermaken ons er ook mee ;) Hoop dat jullie nog veel meer leuke dingen gaan mee maken samen! Goed om te horen!

Dikke kus