Vulkanische gebieden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Vulkanische gebieden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Vulkanische gebieden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

01 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!
Hier weer even een snelle update van de afgelopen week camper!! Eerst maar eens wat klagen over het weer: De eerste dagen was het KOUD!!! Ik zat te klappertanden van de kou terwijl ik in mijn lange broek en en trui wat zeldzame zonnestraaltjes op probeerde te vangen. Mama zat tegelijkertijd in singlet en korte broek te genieten van de zon! Tsjah, vriespunt in Nederland en 40 graden in Australie is blijkbaar wel een heel groot verschil!! Inmiddels zit ook mama grotendeels met lange broek en trui aan, eten we in de camper om te schuilen voor de enorme regenval.. Maar! Vandaag is het weer wat beter.. Vandaag wilden we de Tongariro crossing gaan doen, 8 uur durende wandeling waar allemaal filmsets van Lord of the Rings zijn, maar door het slechte weer zijn de wandelingen afgelast omdat het te gevaarlijk zou zijn. Hopelijk morgen! Ik kan me niet meer herinneren tot welke dag ik de laatste keer geschreven heb, dus ik ga maar terug in de tijd vertellen!! We zijn gisterochtend in Taupo aangekomen. Het was dus echt een bar slechte dag, dus we hebben wat op internet gezeten, boodschappen gedaan, en wonder boven wonder GEEN yahtzee gespeeld! Dat is wel heel zeldzaam, aangezien we er al bijna 1 heel yahtzee boekje doorheen gejast hebben. Niet zo verwonderlijk ook gezien we werkelijk OVERAL yahtzeeen! Tijdens het ontbijt, in bed, boven op de berg, terwijl we aan het relaxen zijn in een thermal pool, in restaurants waar we vervolgens weggestuurd worden omdat andere gasten last hebben van de rollende dobbelstenen (gelukkig beginnen mensen pas na 3 kwartier te klagen), een hoop dus!! Nouja, gister dus niet zo'n productief dagje.. Maar de dag daarvoor zeker wel! Toen waren we in Wai-o-tapu, vulkanisch gebied, waar we eerst om kwart over 10 smorgens Lady Knox zagen spuiten.. Nou moeten jullie geen rare dingen gaan denken, het is namelijk gewoon een geiser waar hete zwaveldampen uit ontsnappen. Wel erg mooi om te zien, maar helaas een ont-zet-tend toeristisch gedoe. Er staan zelf bankjes om alle mensen op te laten zitten, en als de zwavel er dan eindelijk uitspuit (wat trouwens een lekker rotte eierengeurtje geeft) gaat omstebeurt iedereen ervoor staan om ermee op de foto te gaan. Nou moet ik natuurlijk wel toegeven dat we, na hier eerst wat spottende opmerkingen over te maken, daarna zelf ook snel voor een kiekje gingen! Daarna hebben we een wandeling gemaakt door prachtig!! vulkanisch gebied. Alle toeristen waren als sneeuw voor de zon verdwenen, dus daar hebben we een paar uur lang onze ogen uitgekeken naar prachtig ontstande kleuren door de zwavel, paars, groen, rood, geel, oranje. Bedenk het maar! Mooie kraters, adembenemende meren, champagnepools, devils crater (ofzo) artist palet (een soort meer met allerlei kleuren erin). Wat vooral indrukwekkend was, was hoe heet de grond daar was. Overal hoorde zag je zwaveldampen, en zag je water en modder koken, opspatten en je hoorde het borrelen van de soms wel 100en graden hitte!! Toen waren we allebei voor het eerst echt zeer onder de indruk van Nieuw Zeeland, wat een prachtig land!!
Daarna zijn we naar de thermale baden gegaan, de rivier is daar 98 graden, dat water koelen ze af naar rond de 39 en overal kan je dus heerlijk relaxen in thermale baden.
De dag daarvoor waren we in Rotorua, waar we met de kabelbaan omhoog gegaan zijn om daar, behalve 3 uur te yathzeeen, over het landschap uit te kijken.
De dag daarvoor hebben we vooral veel gereisd, helaas passeerde we Auckland precies tijdens filetijd! Ik dacht dat ik hier gebleven was de vorige keer, maar ik bedenk me opeens dat we ook nog naar een Maori voorstelling zijn geweest. Was een leuke avond waar ze dmv toneel, maorizang en lichteffecten de geschiedenis over Nieuw Zeeland en oa het waitangiverdrag vertelde.
Binnenkort zal ik weer wat nieuwe foto's op internet zetten, en geloof me als jullie alle foto's van het vulkanisch gebied zien, dit zijn deze keer geen trucjes van mijn camera, maar echte beelden!! Inmiddels zijn de plannen wat gewijzigd, over 2.5 week komt niet alleen Gerard aan, maar ook Roberth, waarna we gezellig 2 weken met zijn 4en gaan reizen!! Mama is al hard aan het oefenen aan haar engelse uitspraak en boekt vooruitgang!! Als ze het over het zuiden heeft denk ik niet meer dat ze het over pastasauzen heeft, want haar 'sauss' is al in een netjes 'south' veranderd!! (ze loopt nu net even weg dus kon ik toch mooi snel even dit grapje vertellen).
Dit was het weer, we gaan nu het cafee in voor wat koffie en een nieuw spelletje Yahtzee!!
Veel liefs van ons allebei! x Alexandra

  • 01 Maart 2009 - 07:26

    Sandra:

    lieve allebei,
    ik hoor het al,bij jullie kan ik te raden voor de mooiste plekjes van nieuw zeeland.Nikki wil graag er met mij in augustus ook heen,Nou weet ik niet of dat ook geschikt is ivm het weer maar een weekje wintersport daar is haar andere optie.Zij zit nu in melbourne op een paardenrange.Fantastisch te horen dat het goed gaat.Geniet hier heerlijk van en hou ons in dit kikkerlandje maar op de hoogte x sandra

  • 01 Maart 2009 - 08:11

    Ingrid:

    Hai Alexandra en mama,
    JEETJE wat gaaf allemaal. Moest ik ff kwijt hoor. Ik wil mijn hele leven al naar Nieuw Zeeland en jullie zitten daar gewoon. En dan die verhalen wauw!. Op het weer ff na dan. Maar ECHT wat ben ik jaloers. Ik vind jullie schrijfwijze ook heel leuk hoe alle beschreven wordt. Ik kijk uit naar het volgende avontuur van jullie. Groetjes Ingrid Kootkar

  • 01 Maart 2009 - 09:51

    Dirkje:

    Hallo ladies,

    Ik sluit me aan bij de vorige spreekster. Leuke verhalen. Mooie beelden.Wat een belevenis. Ik verheug me op de nieuwe foto's. groet, Dirkje

  • 01 Maart 2009 - 11:12

    Souraya:

    Onwijs leuk en wat komen jullie op mooie plekken! Wel foto's maken he :D Veel plezier samen! dikke kus

  • 01 Maart 2009 - 13:08

    Maarten:

    ha ma, ha lex,

    Dat jullie er toch uitgegooid zijn vanwege een spelletje yathzee, het moest er eens van komen!
    haha beetje afkicken jullie!
    Groeten maarten

  • 01 Maart 2009 - 19:05

    Lotte Bosman:

    Hahahaha! Na je moeder is mijn papa aan de beurt met zijn ´Yew York´. Ik wens je heel veel succes! Ook hier gaan de Yahtzee blokjes er als een gek door heen. Mooi verhalen, alweer.

    Dikke kus

  • 01 Maart 2009 - 19:32

    Annie:

    Zucht......en wij maar hardwerken. Dobbelen? Van kaarten komt al niks.
    Je was prima op tijd met je sms Marja. Op mijn verjaardag 's avonds. prima planning. Appeltaart gemist.
    Maar jullie genieten. Fijn zo. Prachtig jullie verhalen. liefs annie

  • 03 Maart 2009 - 09:57

    Opa En Oma :

    wat maken jullie veel mee zeg .maar waar ik het meest gelukkig mee ben is dat jullie het zo fijn hebben met elkaar .
    hier alles oke .
    wat een feest zal het zijn bij jullie over twee en een halve week .
    je maakt ons wel nieuwsgierig alexandra naar die vriend van je .
    hij is vast heel lief .
    dikke kus voor jullie beiden van pa,opa en ma oma


  • 06 Maart 2009 - 10:19

    Evelien:

    Heeey Alex!! Wat cool allemaal!! Leuk om die verhalen te lezen en foto's te bekijken!! :)

    We missen je wel hoor bij dansen!!;)

    xx Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 23065

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: