Soms zit alles even tegen - Reisverslag uit Perth, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Soms zit alles even tegen - Reisverslag uit Perth, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Soms zit alles even tegen

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

16 April 2009 | Australië, Perth

Volgens mij zijn bijna alle verhalen die ik tot nu toe geschreven heb enthousiast en positief. Maar ik zou niet helemaal een eerlijk beeld weergeven als het lijkt alsof alles altijd super is. Ook hier zitten dingen wel eens tegen of zijn er dip-momenten.
Vorige week maandag ben ik in Perth aangekomen, weer terug in Australie! Een dagje helemaal alleen reizen, en dinsdag een dag alleen in de stad doorgebracht. Die 2 dagen waren prima te doen, maar (wat ik trouwens al eerder ontdekt heb) ik ben echt geen alleenreiziger hoor!
Woensdag kwam Roberth aan en zijn we naar een goedkoop hostel gegaan. Donderdag zaten we compleet onder de bulten, letterlijk van top tot teen, BEDBUGS, AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!! Voor degene die van griezeldingen houden: Bedbugs kruipen onder je huid en leggen daar eitjes. Maar het ergste is de ontzettende jeuk die de beten geven, en dat kan wel 2 weken blijven! Ben vandeweek naar de dokter geweest omdat ik sinds nieuw zeeland al een allergische reactie heb en mijn ogen nog steeds niet normaal zijn, en die had ons een verkeerde behandeling tegen de bedbugs gegeven maar inmiddels hebben we de goeie, dus hopelijk is over 1.5 week de jeuk weg! Mijn illusie dat in Australie en NZ alle dokters leuk en aardig zijn, is in 1 klap van de baan.. Dit was echt de meest onbeschofte en onrespectvolle vent die dacht dat ik te dom was om te poepen. Oke om het letterlijk te houden, hij dacht dat ik zo dom was dat ik niet eens wist wat water was, waarna een 3 minutendurende uitleg kwam dat dat uit de kraan stroomt. En hij dacht blijkbaar dat ik hem zou geloven als ie zei dat ik allergisch ben voor Nieuw Zeeland. Ik ben toch niet de enige die dit een belachelijke uitspraak vind hoop ik?! Na een hoop gezeur toch een allergietest gehad waar ik binnenkort de uitslag van hoor.
Verder hebben we op alle mogelijke manieren geprobeerd om een baan te vinden, we zijn dagenlang alle winkels, cafees en restaurants afgestruind, op internet gezocht en gesolliciteerd, bij uitzendbureaus geweest, en Niks te vinden!!
Maarja, na regen komt zonneschijn blijf ik maar denken! Fguurlijk gezegd, want over het zonnetje valt niks te klagen! Het is hier heerlijk weer, we zitten lekker aan het strand en probeerden wat te surfen. Tot vandaag Roberth zijn surfbord brak. Dat is geloof ik het ergste wat hem ooit kon overkomen dus die was lekker in een pishumeur vandaag.
Maarja! Om maar niet alleen negatief te blijven: Perth is een heel erg gezellige stad, zoals ik al zei genieten we van het strand en de zon, ben ik weer veel op mijn gitaar aan het oefenen en is het samen heel erg leuk.
En toch is het niet altijd leuk en makkelijk om alleen maar 'vakantie' te hebben, en niets te doen te hebben..

Wie weet volgende keer weer betere verhalen!
Veel liefs

  • 16 April 2009 - 11:12

    Sandra:

    meissie,
    Soms zit het mee en soms zit het tegen maar onthoud de goede dingen dan komt het allemaal goed.En je leert van alle ervaringen een hoop.Ik hoor hetzelfde bij jou als bij Nikki.Ook haar zat het niet allemaal mee maar nu is ook dat tij gekeerd dus houdt moed en voor je het weet krijgt het leven soms een onverwachte maar leuke wending hou je taai sterkte en liefs sandra

  • 16 April 2009 - 12:43

    Inge:

    hai alexandra, soms zit het even niet mee, maar er zullen weer betere tijden komen. geniet van je omgeving en maak er wat ( een favoriete uitspraak van wilbert) groetjes inge

  • 16 April 2009 - 19:43

    Maaike:

    Lieve Alex,

    Erg vervelend om te horen wat er op het moment afspeeld. Een grote rol speelt nu denk ik ook dat je moeder weer een stuk verder op zit. Gelukkig heb je die leuke vent van je, geniet maar lekker van elkaar!

    We missen je en ben blij steeds van alles te lezen. Hoe je goed, Dikke Kus Maaike ik hou van je!

  • 17 April 2009 - 05:03

    Nikki:

    heei meis,,
    ik kan denk helemaal inbeelden hoe je je voelt! ik heb deze momenten ook veel gehad! komt allemaal goed!! ik heb het ook een lange tijd gehad. heel veel sterkte en hou de moed erin! :D
    xxx

  • 19 April 2009 - 12:40

    Jos:

    Alexandra ja ik lees dat het even tegen zit heel vervelend dat je nog steeds last van je ogen hebt ik weet wat het is heb er zelf ook regelmatig last van en ook nog een jeukerig gevoel van de bedbugs ik hoop dat je weer gouw de oude bent en de laatste maanden nog er veel plezier hebt met mij gaat het goed met contimeta gaat het nog wat minder.

    Groetjes Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 23053

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: