Afgelopen weken in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu Afgelopen weken in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Alexandra Weeber - WaarBenJij.nu

Afgelopen weken in Cairns

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

31 December 2008 | Australië, Cairns

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, dus hier eindelijk weer een berichtje! Heb al die tijd al geen inspiratie om te schrijven dus zo interessant zal het wel niet worden, volgende keer beter!
Hebben jullie allemaal een leuke kerst gehad? Merry christmas nog bij deze!
Ik heb de afgelopen weken (2 denk ik?) dat ik niet geschreven heb weinig meegemaakt. Zit al een lange tijd in Cairns waar ik voornamelijk gewoon veel boeken lees, mijn nieuwe gitaar uitprobeer (Ik heb een heeeele gave roze gitaar van mama als kerstcadeautje gehad, foto komt ooit nog!), en aan het zwembad of de lagoon hang.
Maar de 19e begon onze 4 daagse duikcursus, die er als volgt uit had moeten zien:
de 1e dag smorgens theorie leren, smiddags in het zwembad oefenen, en 1 keer 3 meter naar beneden duiken.
De 2e dag theorie en examen, in het zwembad oefenen en 2 keer 3 meter naar bedenen duiken.
En dag 3 en 4 zouden we op de boot elke dag 2 duiken doen, max 18 meter diep.
Maar ik was supersuperverkouden dus ik kon mijn oren niet equalizen de eerste dag. Toen kreeg ik savonds van de pharmacie allemaal medicijnen, maar de volgende dag was het niet veel beter! Heb 1 keer 3 meter tot de bodem van het zwembad kunnen duiken, maar de 2e keer lukte het weer niet! Toen ik 's avonds in het hostel kwam kreeg ik ineens enorme pijn in me oren, weer naar de pharmacie waar ik pijnstillers kreeg. En toen de volgende dag op de boot, uiteindelijk niet verder dan 4 meter diep gekomen, en de tweede poging lukte weer niet. Superteleurgesteld natuurlijk.. Maar gelukkig kon ik afgelopen maandag weer mee op de boot om het opnieuw te gaan proberen, ik moest 3 duiken op 1 dag doen en dat ging helemaal goed, dus eindelijk had ik mijn PADI!! Toen zijn Anne en ik gister weer samen mee op de boot gegaan om ook nog onze adventure te halen, en nu mogen we 30 meter duiken!! Zijn gister 27 meter gegaan, echt supergaaf. Kreeg aan het einde alleen superlast van me oren, mn oor zit nog steeds helemaal verstopt. Ben momenteel echt een wrak, pijn in mijn oren van het duiken, koppijn van nachtenlang feesten, te weinig slapen, alcohol drinken in de brandende zon op de boot, en mn maag is totally messed up, waarschijnlijk ook door bovenstaande redenen! Klinkt vast allemaal niet zo lekker, maar hebben de afgelopen dagen in ieder geval weer flink genoten!! Die dagen op de boot waren echt heerlijk, de hele dag duiken, snorkelen of zonnebaden, savonds gingen we uit eten met de duikinstructeuren, daarna lekker feesten met zn allen, volgende dag weer op de boot!
Tussendoor zijn we ook nog 2 dagen naar Cape Tribulation geweest, naar het rainforest. We zouden eigenlijk 3 dagen er zijn maar dat was te lang. De eerste dag was helemaal georganiseerd met excursies, op een boot zoeken naar crocodillen (2 gezien, 1 kleintje van misschien 60 cm ofzo, en in de verte de kop van een van waars 5/6 meter), naar een habitat geweest, en een wandeling door het rainforest gemaakt. Savonds zaten we echt in het saaiste hostel ooit, met gelukkig een tv en hele lekkere stoelen. Daar hebben we denk voor de 2e keer in onze hele reis tv gekeken, lekker een filmavcondje van gemaakt! Volgende dag zijn we gaan paardrijden, maar de zee was onverwachts heel ver op het strand, dus we konden niet echt over het strand galopperen, en er waren een aantal beginners bij, dus aan het einde van de rit vroeg die man aan mij: Ik zie dat je goed kan paardrijden dus dit moet saai voor je zijn geweest, heb je zin om vanmiddag te komen om echt te gaan rijden?! Dus toen zijn ik en nog 3 andere meisjes teruggekomen smiddags, en toen hebben we echt een heel gave rit gemaakt. Superhard over het strand gegaloppeerd, en midden door de jungle gereden enzo, echt heel leuk. Had daarna wel 2 dagen pijn in mijn kont zeg! Daarna zijn we smiddags dus weer terug naar Cairns gegaan, het regende heel veel in Cape Tribulation dus een mooie wandeling zat er niet echt in. Nou dat was het wel weer zo'n beetje. 2 januari gaan we naar Alice Springs, de outback in! Hebben we allebei heel erg zin in, weer even heel iets anders! Zien alleen een beetje op tegen de vele vliegen, spinnen en slangen die we daar gaan tegenkomen, we hebben al een muskietennet gekocht haha! Nou ik ga mijn bed weer in, nog even bijkomen voordat straks om 6 uur ons nieuwjaarsfeestje alweer gaat beginnen!
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!!!

  • 31 December 2008 - 08:13

    Frank:

    veel regen,hete zon, pijn in je oren,bang voor slangen,hoofdpijn van de drank.
    Je bent zeker al wel aan het aftellen naar het moment dat je je gewone leventje weer op kan pakken.
    Nee hoor alexandra geniet er maar van en blijf zolang je kan.groetjes Frank,Nanny, Cindy en Laura

  • 31 December 2008 - 08:49

    (t) Yvonne H:

    hoi Alexandra,
    dat was idd al weer een tijdje geleden, Toen we in Tunesie waren hebben we het nog over je gehad, of jij het nog net zo naar je zin zal hebben al wij! Het was weer een geweldige tijd! Kimberley en Maaike gingen iedere avond uit, en hebben genoten. Wij hebben ook lekker 2 uur over het strand gegaloppeerd. wij waren met z'n 3en plus de instructeur. HEERLIJK!
    vanavond oud en nieuw, even omschakelen voor ons, maar wordt vast gezellig. HAPPY NEW YEAR voor jou en maak er een geweldig jaar van.

    liefs (t) Yvonne

  • 31 December 2008 - 08:52

    Marja:

    Heb geprobeerd om je foto met gitaar hier te plakken, maar lukt me niet. Helaas!
    Verdere communicatie via mail/skype. Dikke kussen!

  • 31 December 2008 - 09:06

    Sandra:

    wat een verhalen maar ja ook die eisen soms hun tol.Je kan wel mooi weer even bijtanken voor de volgende avonturenreeks.
    Gelukkig nieuwjaar ,lekker feesten in het mooie weer.Je mist hier de kou , koek en soopie en de schaatsen en de oliebollen.ben benieuwd hoe ze daar oud en nieuw vieren.groetjes sandra

  • 31 December 2008 - 10:14

    Melis:

    Lieverd! Ik ben blij dat je uiteindelijk toch je PADI hebt gehaald! :D! dat paardrijden klinkt wel echt supergaaf joh! Straks ga je dus lekker de slangen en spinnen tegemoet! brrrr haha. Je komt wel als een die-hard terug zometeen!! Geniet er van! Dikke kusss!

  • 31 December 2008 - 13:07

    Eline:

    Leuk weer zo'n uitgebreid verslag! Hoop dat het weer helemaal beter met je gaat ondertussen! Have fun vanavond en gelukkig nieuwjaar schat :D

  • 31 December 2008 - 14:56

    Sjoerd&Annemarie:

    Ha lieve Alexandra,

    jij ook een heel mooie jaarwisseling en we hopen dat het een supergave start wordt van een bruisend en sprankelend 2009.

    We stellen voor dat je goede voornemen wordt om ons veel bij te schrijven over je avonuren in Australie!

    xxx van ons allemaal

  • 01 Januari 2009 - 13:17

    Opa En Oma :

    net als altijd weer zeggen wij pas goed op je zelf .
    want ik lees dat het af en toe wel wat heftig is .
    maar het is duidelijk dat je het allemaal goed te boven komt als je niet helemaal happy ben
    geniet maar lekker van alles .
    het is nu al weer twee maanden dat je weg bent voor ons lang genoeg ,maar we begrijpen dat je echt je tijd daar wel weet in te vullen .
    je moeder kijkt wel uit naar jullie weerzien

    in februari ik zou wel mee willen maar ja geen uitnodiging gehad .

    dus!!!!.
    veel liefs van ons beiden dikke kus

  • 01 Januari 2009 - 14:32

    Daphne:

    Gelukkig nieuwjaar! En gefeliciteerd met je PAD!
    xxx Daphne

  • 02 Januari 2009 - 20:59

    Jos:

    Alexandra de beste wensen en een gezond 2009 het heeft wel even geduurd dat je weer wat schreef maar ja oorpijn drank en zon ( CONSTANT EEN KATER EN DAN VALT HET OOK NIET MEE)maar het blijft leuk om je verhalen te lezen.Tot de vogende SMS.

  • 04 Januari 2009 - 13:27

    Thijs:

    Lexxy!

    Happy New Year nog! Beetje laat, maar kom net terug van vakantie uit Frankrijk. Weekje wezen snowboarden met huisgenoten. Was een geslaagde week, heb alleen een gigantische blauwe plek op m'n kont!Haha.
    Hoe was jou NY? Gevierd in Cairns?
    Goed van je PADI! Toch gelukt, ondanks al die tegenslagen. Veel plezier in de outback met al de vliegjes;)
    Kus!

  • 05 Januari 2009 - 17:20

    Inge:

    hai alexandra, gelukkig 2009 en dat je reis goed verloopt. goed zeg dat je zo diep duikt. veel plezier verder, groetjes van ons allen inge

  • 05 Januari 2009 - 20:46

    Van Bonnetjes:

    Tja, dat paardenverhaal was natuurlijk een schot in de roos. Laura's ogen straalden toen ze het ZELF las.
    Lieve Alexandra, we wensen je een goed, gelukkig en gezond 2009 toe! Dikke zoen van ons alle 5.

  • 07 Januari 2009 - 17:49

    Charles Mer:

    hoi Alex, sommige dingen doen het niet zo goed, zoals ook mijn bericht eerder.
    Vanuit deze koude, maar ok zo mooi winters harmelen een geweldig ,sprankelend en heeeeel goed 2009. blijf jaloers op je verhalen, maar of ik zelf deze stap zou ondernemen???
    heeel veel groetjes, de familie uit Harmelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Alexandra

Actief sinds 06 Juli 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 23067

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 20 Februari 2015

A new home

04 November 2008 - 06 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: